Опитувальник 

на виявлення труднощів у поведінці 

та проблем адаптації 


Прояви дезадаптації та причини її виникнення

Адаптація - динамічний процес пристосування людини до умов змінного довколишнього середовища.

Шкільна дезадаптація - утворення неадекватних механізмів пристосування дитини до школи, що виявляються у вигляді порушень у навчанні та поведінці, конфліктних відносин, психогенних захворювань та реакцій підвищеного рівня тривожності, викривлень у розвитку особистості.

Прояви шкільної дезадаптації:

  • труднощі у навчанні
  • порушення у взаєминах з однокласниками
  • відмова ходити до школи
  • симптоми соматичних захворювань (головний біль, біль у животі, порушення сну, апетиту, підвищена стомлюваність).

Причини шкільної дезадаптації (на основі концепцій В.Когана, І.Крук, О.Осадько)

І. Неправильні методи виховання у сім`ї:

  • завищені очікування батьків до навчальних успіхів дитини
  • розмови про недоліки школи чи вчителя замість акцентування уваги дитини на приємних моментах
  • часті конфлікти в сім`ї з приводу успіхів дитини у навчанні
  • виховання дитини за типом "кумир сім`ї"
  • байдуже ставлення батьків до навчання дитини

ІІ. Порушення у системі взаємин у школі:

  • психогенний вплив процесу навчання (дидактогенія)
  • некоректне ставлення вчителя до учня (дидаскалогенія)
  • індивідуальна чутливість ЦНС дитини
  • порушення взаємин дитини з однокласниками

ІІІ. Індивідуальні причини дезадаптації:

  • невисокий інтелектуальний потенціал
  • затримка психічного розвитку
  • гіперактивність
  • труднощі у вольовій регуляції поведінки
  • несформованість мотивації до навчання
  • сенситивність до несприятливого впливу середовища
  • завищена самооцінка та рівень амбіцій дитини чи батьків
  • підвищена чутливість нервової системи дитини
  • підвищений рівень тривожності дитини
  • агресивність
  • замкненість
  • повільність (інертність нервових процесів)
  • соматична ослабленість
  • відсутність готовності до навчання у школі

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу