Опитувальник
на виявлення труднощів у поведінці
та проблем адаптації
Прояви дезадаптації та причини її виникнення
Адаптація - динамічний процес пристосування людини до умов змінного довколишнього середовища.
Шкільна дезадаптація - утворення неадекватних механізмів пристосування дитини до школи, що виявляються у вигляді порушень у навчанні та поведінці, конфліктних відносин, психогенних захворювань та реакцій підвищеного рівня тривожності, викривлень у розвитку особистості.
Прояви шкільної дезадаптації:
- труднощі
у навчанні
- порушення
у взаєминах з однокласниками
- відмова
ходити до школи
- симптоми
соматичних захворювань (головний біль, біль у животі, порушення сну,
апетиту, підвищена стомлюваність).
Причини шкільної дезадаптації (на основі концепцій В.Когана, І.Крук, О.Осадько)
І. Неправильні методи виховання у сім`ї:
- завищені
очікування батьків до навчальних успіхів дитини
- розмови
про недоліки школи чи вчителя замість акцентування уваги дитини на
приємних моментах
- часті
конфлікти в сім`ї з приводу успіхів дитини у навчанні
- виховання
дитини за типом "кумир сім`ї"
- байдуже
ставлення батьків до навчання дитини
ІІ. Порушення у системі взаємин у школі:
- психогенний
вплив процесу навчання (дидактогенія)
- некоректне
ставлення вчителя до учня (дидаскалогенія)
- індивідуальна
чутливість ЦНС дитини
- порушення
взаємин дитини з однокласниками
ІІІ. Індивідуальні причини дезадаптації:
- невисокий
інтелектуальний потенціал
- затримка
психічного розвитку
- гіперактивність
- труднощі
у вольовій регуляції поведінки
- несформованість
мотивації до навчання
- сенситивність до
несприятливого впливу середовища
- завищена самооцінка та
рівень амбіцій дитини чи батьків
- підвищена чутливість
нервової системи дитини
- підвищений рівень
тривожності дитини
- агресивність
- замкненість
- повільність (інертність
нервових процесів)
- соматична ослабленість
- відсутність готовності до
навчання у школі
Коментарі
Дописати коментар