Проективна методика
"Дерево"
Методика спрямована на
дослідження шкільної мотивації та адаптації. Вона була створена для школярів з метою
перевірити, як вони освоїлися в школі за перші три роки. Проте
пізніше з’ясувалося, що тест актуальний і для дорослих.
Методика
була запропонована на семінарі шкільних психологів в Одесі англійськими
психологами Джоном і Дайаной Лампен (1997) для забезпечення можливості більш
повного вивчення особистості учня. Даний тест дітям дуже подобається.
Форма проведення: групова.
Час проведення: 10-15 хвилин.
Обладнання: бланк, червоний і синій олівці.
Інструкція для дітей: Учням пропонуються аркуші з готовим зображенням
сюжету: дерево, на якому розташовуються чоловічки. Кожен учень одержує лист із
таким зображенням (але без нумерації фігурок). Завдання дається в наступній
формі: “Розглянете це дерево. Ви бачите на ньому і поряд з ним безліч
чоловічків. У кожного з них – різний настрій і вони займають різне положення. Візьміть червоний фломастер і
обведіть того чоловічка, що нагадує вам себе, схожий на вас, має такий же
настрій як у вас. Ми перевіримо, наскільки ви уважні.
Тепер візьміть зелений фломастер і обведіть того чоловічка, яким ви хотіли б бути і на чиєму місці ви
хотіли б знаходитися”.
Коментарі
Дописати коментар